Uz Svjetski dan zaštite potrošača održan okrugli stol
15.03.2024. 09:34h

Uoči današnjeg Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta "Potrošačka Snaga". Glavna tema bila su "Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača - izazovi i prilike". Sudionici su raspravljali o važnim aspektima rada ovih tijela, ističući nedostatke i izazove s kojima se suočavaju.

Predstavnici javnih poduzeća, lokalne samouprave i organizacija civilnog društva imali su priliku podijeliti svoja iskustva i mišljenja. Rukovoditeljica Odjela regulatornih poslova u Međimurskim vodama, Biserka Mavrin Vejnović i rukovoditeljica nabave i zakupa u Gradskom komunalnom poduzeću Čakom, Nikolina Varga Jelaš podijelili su sa sudionicima vlastita iskustva i primjere rješenja potrošačkih prigovora iz prakse.

"Nažalost, Zakon o zaštiti potrošača ne pruža detaljne smjernice za rad Povjerenstava i Savjetodavnih tijela. To znači da je efikasnost ovih tijela često ovisna o znanju i iskustvu njihovih članova. Često se događa da su predstavnici potrošača u manjini, što može dovesti do donošenja odluka koje nisu uvijek u najboljem interesu potrošača. Stoga predlažemo da se zakon detaljnije definira i da se naše preporuke implementiraju kako bi se osigurala bolja zaštita potrošača", istaknuto je iz Razvojne Organizacije za Zaštitu Potrošača. Također, na događanju predstavljeno je istraživanje o stanju potrošačke politike u Hrvatskoj, koje je prvi put sistematiziralo nedostatke s kojima se građani susreću pri ostvarivanju svojih prava. Iako Hrvatska ima Zakon o zaštiti potrošača usklađen s europskim standardima, stvarnost pokazuje da se zakonske odredbe često ne primjenjuju kako treba. "Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana. Edukacija je ključna u ovom procesu jer samo informirani potrošači mogu zahtijevati bolje standarde zaštite potrošača, zaključili su iz Centra za edukaciju i informiranje Potrošača.