Po drugi puta Varaždin je bio domaćin konferencije o razvoju prometne infrastrukture s ciljem da se glas sjevera Hrvatske, glas najrazvijenijih županija u našoj zemlji, čuje u resornom Ministarstvu te potakne dinamizacija projekata u ovoj važnoj domeni. Međimurje, kao vodeća regija Hrvatske, regija koja dvostruko više izvozi, nego uvozi, te područje koje predvodi u projektnoj aktivnosti i koje predstavlja vrata Hrvatske, umnogome ovisi upravo o ulaganju u cestovnu i željezničku infrastrukturu.
Na konferenciji, župan Međimurske županije Matija Posavec posebno je istaknuo potrebu da se projekti vezani uz prometnu povezanost ubace u petu brzinu, te da Međimurje svakako bude dio tih projekata: „I građanima Međimurja mora se omogućiti da u najkraćem mogućem roku mogu od Kotoribe i Čakovca vlakom stići do Zagreba i drugih dijelova Hrvatske. To je jedini način da se gospodarstvo Međimurske županije nesmetano razvija, te da svim našim građanima povećamo kvalitetu života“, istaknuo je župan Posavec.
U uvodnom dijelu te u panel raspravama konferencije nazvane Hrvatski sjever: brze ceste i/ili željeznica rijetko se pri spominjanju započetih i budućih projekata spominjala riječ Međimurje, stoga je župan Posavec podsjetio da je granica Hrvatske na Muri. „Nije dobro da se projekt povezivanja i moderniziranja željezničkog ili cestovnog pravca naziva, primjerice Varaždin – Krapina, već bi moralo biti Čakovec – Varadžin – Krapina“, naglasio je župan Matija Posaveca postrofirajući važnost ubrzavanja realizacije projekata: „Dvadeset godina smo se borili za gradnju obilaznice Čakovec – Varaždin, kako bismo rasteretili pravac kojim danas dnevno prođe oko 22.000 vozila i koji prolazi jednom od najvećih općina u Hrvatskoj – općinom Nedelišće. To su argumenti koji po pravilima struke ovaj projekt svrstavaju u prioritete. Radi se o 10 kilometara, za koje su radovi ugovoreni 27. lipnja 2024., no do danas, 102 dana od potpisivanja, izvođača nema na terenu“, rekao je župan Posavec, dodavši da Međimurska županija potporama građanima, od studenta, učenika i umirovljenika, potiče korištenje kako cestovnog tako i željezničkog javnog prijevoza, a gospodarskim rezultatima vuče zemlju u pozitivne brojke.
„Podsjećam da je još 1995. godine, 16 kilometara autoceste u Međimurju završeno za 9 mjeseci. To je još jedan argument da su odlučnost i volja presudni u projektnoj aktivnosti“, kazao je Matija Posavec, te napomenuo da je Međimurska županija spremna obnoviti i derutne željezničke postaje na svom području, no preduvjet je promptno izdavanje suglasnosti Hrvatskih željeznica.
I gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini sudjelovala je u panel raspravi, podržavši ideju i apel za ubrzanjem projekata unaprjeđenja prometne infrastrukture u našem kraju, te dosezanja povezanosti Čakovca, kao centra Županije, sa Zagrebom i ostalim pravcima, povezanosti dostojne 21. stoljeća i razvojnih rezultata koje Međimurje bilježi.
U uvodu u konferenciju, župan Varaždinske županije Anđelko Stričak pozdravio je sudionike, istaknuvši da će ova najveća konferencija o prometu u sjevernom dijelu Hrvatske sigurno pridonijeti kvalitetnijem rješavanju problema.
U ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske sudionicima se obratio državni tajnik Žarko Tušek, pohvalivši konferenciju kao inicijativu koja potiče, kako je rekao, na zdravu suradnju: „Proteklih godina mnogo se ulagalo u cestovnu, ali i željezničku infrastrukturu diljem zemlje, no kada je riječ o željeznici to nije toliko vidljivo. Objektivna okolnost je i što dosad nije ni bilo na raspolaganju toliko novca iz EU fondova za razvoj željezničkih koridora u čiju revitalizaciju sada krećemo. Potom će na red doći i županijski koridori, uz čiju modernizaciju planiramo kontinuirano nabavljati nove vlakove“, rekao je državni tajnik Tušek, te se osvrnuo na aktualne i bliske projekte u kojima se riječi Međimurje i Čakovec nisu čule.
Na konferenciji prisustvovali su župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar, župan Koprivničko-križevačke županije, Darko Koren, zamjenik gradonačelnika Varaždina Miroslav Marković, gradonačelnik Ivanca Milorad Batinić, gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić, gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić, gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač, član uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić, načelnik Gornjeg Kneginca Goran Kaniški, predsjednik uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić, te brojni drugi stručni djelatnici sjevernih županija i gradova, županijskih uprava za ceste, te poduzetnici vezani uz granu prometa.