U Centru održivog razvoja Međimurskog veleučilišta u Čakovcu u srijedu je gostovao potpredsjednik za poslovni razvoj Infobipa Boris Pogačnik, održavši predavanje na temu „Izlazak na strana tržišta u IT sektoru”.
Naime, Infobip je prvi hrvatski startup čija je vrijednost premašila milijardu dolara. Riječ je o globalnoj platformi za komunikaciju u oblaku koja omogućuje tvrtkama da izgrade povezana iskustva tijekom svih faza putovanja korisnika. Putem jedne platforme, Infobipova rješenja za omnichannel angažman, identitet, korisničku autentifikaciju i kontakt-centar pomažu tvrtkama i partnerima da prevladaju kompleksnost komunikacije s potrošačima te povećaju poslovanje i lojalnost. S više od desetljeća iskustva u industriji, Infobip je proširio svoje djelovanje na više od 75 ureda diljem svijeta. Nudi tehnologiju izgrađenu na platformi s mogućnošću dosega više od sedam milijardi mobilnih uređaja na šest kontinenata povezanih s više od 9700 veza, od kojih je više od 800 izravnih veza s operatorima.
Tibor Rodiger, pročelnik Odjela za društvene studije Međimurskog veleučilišta u Čakovcu, na početku predavanja je napomenuo kako je ovo početak suradnje Infobipa i MEV-a.
– Naši će studenti imati priliku naučiti kako funkcionira jedan od naših najboljih poslovnih subjekata, ali i sudjelovati u nekim njihovim aktivnostima – istaknuo je Rodiger.
Boris Pogačnik Infobipu se pridružio u proljeće 2010. na poziciji VP Americas, a o putu startupa prema uspjehu nešto je više rekao studentima Međimurskog veleučilišta, prenijevši im tom prilikom svoja iskustva i uputivši im korisne savjete.
– Bilo je to malo drugačije predavanje od uobičajenih. Htio sam studentima pokazati kako nisu potrebni veliki novci da bi se razvio i širio posao. Važno je definirati koja su vam ciljana tržišta jer imate nešto za ponuditi, imate inovaciju, no kao mala tvrtka, početnik, ne treba ciljati na jaka, etablirana tržišta kao što su Sjedinjene Američke Države, već smo se mi odlučili na tržišta u razvoju kao što su Južna Amerika, Afrika i Azija – kazao je Pogačnik koji se prije dvije godine fokusirao na otvaranje tržišta Latinske Amerike, gdje je prepoznat potencijal i fokus tržišta na inovativnim proizvodima i pristupa klijentima.
Nakon toga, potrebe poduzeća su se mijenjale sukladno poslovnim prilikama, pri čemu je Pogačnik preuzeo vodeću ulogu na tržištima Južne Afrike, Indije i Rusije. Od 2014. dio je Company Boarda koji iz Vodnjana i Zagreba upravlja sa 77 ureda i više od 10.000 aktivnih klijenata.
– Krenuli smo od nule i do danas došli do „unicorna”, tzv. „jednoroga”. To je naziv za startup čija je vrijednost premašila milijardu dolara. Hrvatska je među najuspješnijim državama svijeta po unicornima, ispred mnogih velikih država poput Italije, a pri tome se mjeri vrijednost lokalnih unicorna u odnosu na BDP – rekao je i dodao da je Infobip na svom putu dobro izbjegao krize koje su proteklih godina zahvatile cijeli svijet, poput COVID-a.
Dok su mnoge velike svjetske tvrtke otpuštale na tisuće radnika, Infobip je iz tih kriza isplivao praktički neoštećen jer su, kaže Pogačnik, dobro predvidjeli situaciju.
– Moći nešto predvidjeti u tom je poslu također važno, kao što je važno stalno imati neku inovaciju, bez toga nema uspjeha. Ciklus inovacije mora biti konstantan, stalno morate proizvesti nešto novo jer, ako ostajete samo na dosadašnjim projektima, drugi će vas pobijediti, iz vaše će ideje nastaviti razvijati svoju i tako vas „pokrasti” – otkrio je.
Svojim je predavanjem ovaj uspješni IT poduzetnik studente nastojao ohrabriti na pokretanje vlastitog posla i širenje na strana tržišta, ali i uputiti ih na djelovanje u sinergiji s gospodarstvom i obrazovnim ustanovama.
– Upravo je ovo predavanje bilo rezultat sinergije Međimurskog veleučilišta koje osluškuje kako dišu gospodarstvo i tržište te koje su potrebe. Tu je od iznimne važnosti izmjena znanja i prijenos tehnologija, Međimurje u tom smislu dobro radi, a u zadnjih nekoliko godina i Hrvatska se kreće u tom smjeru. Obrazovne programe treba uskladiti s gospodarstvom, a s druge strane, gospodarstvo mora u centar staviti ljude. Potrebno je konstantno ulaganje u mlade, talentirane ljude jer školovani i sposobni ljudi važni su za svaku firmu. Bez obzira na svu tehnologiju, čak ni u toj popularnoj AI industriji bez ljudi nema napretka – kazao je za kraj Boris Pogačnik.